Wednesday, February 4, 2009

budak baru blajar

ya..
ini pertama kali aku mengetuk papan kekunci untuk meninggalkan tulisan ku disini...
fikiranku kos0ng..
apa yang ada hanyalah ingatanku kepada ibuku di rumah..
isnin lalu, aku mendapat berita bahawa tangan ibuku patah..
adus... aku benar benar tersentap..
katanya terjatuh semasa memotong pokok pokok bunganya di taman rumahku..
aku bimbang.. ya.. sebagai anak perempuannya, semestinya aku terfikir, siapa yang akan membantunya membuat kerja kerja rumah...
yang ada hanyalah adik adik aku yang masih kecil..
cuma tahu meminta dibelikan mainan.. adik... adik...
ibuku sudah tentu tidak mahu aku bimbang..
katanya cuma sedikit..
sempat lagi ibuku berpesan agar tumpukan perhatianku pada pelajaran..
itu sudah tanggungjawabku ibu...
akan ku laksanakannya sebaik mungkin..
kerna ini hanyalah untukmu ibu..




aku masih butuh suapanmu ibu

2 comments:

  1. nice blog sis. keep it up!

    sama2 kita doakan mak cepat sembuh ya. caq pun rindu kat dia. ;'(

    ReplyDelete
  2. thanx bro!!
    heheh br berjinak2...
    miow2x... =)

    ReplyDelete