Friday, February 6, 2009

~tuntung juga mempunyai teman~

cendol cendol cendol....
itulah seruan yang seringkali di laungkan oleh temanku, w.a.w.a.n.
hampir setiap petang atau ada saja waktu terluang, pasti kami menyerang...
mungkin itu sudah menjadi kebiasaan kami...
cendol tersebut betul betul memikat...
sekiranya terlewat, pasti kami mendapat jawapan yang menghampakan..
"cendol habis dik.."
arghhh... itulah jawapan yang aku dapat petang tadi...
akulah orng yang paling semangat nak 'pekena' cendol hari ini...tapi....
untuk mengubati kehampaan aku, aku pekena ayaq nyok..
huih.. lega...=)
ketika dalam perjalanan pulang, tiba tiba aku bersuara, "jom p tasik nak??"
aku suarakan kepada wawan...
wawan apa lagi... bagaikan orang mengantuk disorongkan bantal...
terus bersetuju...
aku suka lepak di sana..
yea... melihat gelagat dan telatah orang yang pelbagai...
juga bermacam jenis haiwan yang boleh ditemui...
paling ketara adalah haiwan spesis biawak yang aku gelarkan sebagai YB..
merekalah yang berkuasa di tasik itu lagaknya...
dalam kekhayalan aku memberi makanan kepada ikan ikan di tasik, muncul 2 ekor tuntung...
ya ampun.. besarnya...
tapi kasihan, mereka tidak dapat melawan ketangkasan ikan ikan untuk merebut roti yang aku lemparkan...
ini menyedarkan aku, bersaiz besar tidak bererti kita hebat...
w/apapun, aku tetap membantu tuntung tersebut dan pasangannya agar mereka juga mendapat roti yang kubawa...

w.a.w.a.n. begitu risau tatkala aku mengambil foto ini...

takut aku dimakan tuntung tersebut agaknya... =p

No comments:

Post a Comment